1. Merhaba Ziyaretçi foruma kayıt olarak hediye kodu alabilirsin!
  2. Merhaba Ziyaretçi ! IP: play.LifeMCServer.com SkyBlock Sürüm: 1.7.X-1.8.X Senide aramızda görmek isteriz.
    Duyuruyu Kapat

Onaylı Rehber Minecraft Sunucu Başlatma Dosyası | Türkçe Karakter Destekli, Optimizeli! 2.5.0

'Minecraft - Genel' forumunda TheDark_Gamer tarafından 8 Kasım 2020 tarihinde açılan konu

  1. TheDark_Gamer

    TheDark_Gamer Developer & Owner
    Sunucu Sahibi Forum Kurucusu

    Katılım:
    19 Mart 2017
    Mesaj:
    1.932
    Beğenilmeler:
    4.183
    Minecraft Sunucu Başlatma Dosyası
    Optimizeli ve Türkçe Karakter Destekli!

    Özellikler

    • Tamamen optimizeli
    • Türkçe karakter destekli
    • Dosyaların bloğunu otomatik kaldırır
    • Logları ve gereksiz dosyaları otomatik siler
    • Sunucunuz çöktüğünde/kapandığında otomatik yeniden açar
    • Maksimum performans ve verimlilik için ayarlı
    - Konsolun yönetici olarak başlatıldığında System32'de başlaması sorununu çözer
    - Konsolu, 64-bit sistemlerde varsayılan 32-bit yerine 64-bit cmd.exe ile yürütür
    - Konsolu otomatik olarak alt bir işleme alarak daha uyumlu hale getirir
    - Haritaları 1.13+'ya yükseltmek için yükseltme ayarları sunar ve bu işlemi kolay hale getirir
    - Kullanılacak RAM miktarını başlangıçta otomatik olarak ayarlar ve sisteme de RAM bırakır
    - 1.8'de ki konsol renklerinin çalışmaması ve Kernel32/Ansi hatalarını çözer
    - Logları sunucu kapanınca otomatik siler (kapatılabilir)
    - Güncellemeleri otomatik kontrol eder
    - JVM çökme raporlarını otomatik siler (bu dosyalar diskte çok yer kaplar, o nedenle. kapatılabilir)
    - Geçici jansi-rastgele-sayılar.dll dosyalarını ve hsperfdata_kullanıcıadı dosyalarını siler
    - Sunucu kapanınca otomatik yeniden başlatır - pluginlerden veya skriptlerden otomatik restart yapmak için veya
    sunucu çöktüğünde manuel işlem gerektirmeden güvenli şekilde yeniden başlatmak için ideal - spigot.yml'de ki auto-restart gibi buglu değildir
    - Performansı düşürdüğü için sunucu menüsünü (GUI) otomatik kapatır. Bunu yapmak Java'yı için hem nogui hemde head_less olarak ayarlar.
    - Timed out hatalarını azaltmak için IO timeout milisaniyesini varsayılan 20 yerine 30 yapar
    - Online mode'u otomatik olarak kapatır (ayarlanabilir)
    - bStats, Snooper, Query (Dinnerbone Server Status Query ile plugin listesi görme) ve /help komutunda eklenti komutlarını listelemeyi kapatmak için ayarlar sunar.
    - Paper ve Yatopia sunucu JAR'larını otomatik indirmeyi destekler, sunucu JAR'ı yoksa otomatik olarak varsayılan Paper indirir.
    - Java 9+ sürümlerde mödül erişimi ile alakalı sıkıntıları ve sorunları çözebilecek --add-opens direktiflerini otomatik ekler
    - Windows Server 2016, 2019 ve Windows 8, 10'da sorunlara yol açmaması için sunucu klasöründeki tüm dosyaların bloğunu otomatik kaldırır
    - Java'yı daha performanslı olan -server moduna alır
    - Eğer Java yüklü değilse otomatik olarak sunucu sürümüne göre Java 8 veya Java 11 indirir ve kullanır
    - HTTP bağlantılarına 60 saniye yerine 10 saniye zaman aşımı süresi vererek eklentilerin açılışta güncelleme kontrolü yaparken açılışı geciktirmesini engeller
    - Loglarda ANSI escape sequence denilen [[0m gibi karakterlerin renk kodları yerine gözükmesi sorununu çözer
    - Minecraft'ın sürekli BlockPos gibi objeleri oluşturup çöpe atması yüzünden Young/NewSize GC'nin limitine çıkıp inmesi ve RAM'in stabil olmaması sorununu çözer ve GC'yi optimize eder.
    - G1HeapRegionSize'yı 32M yaparak maximum performans için RAM'i efektif kullanır
    - MaxGCPauseMillis değerini 49 yaparak hiç bir tick'in GC yüzünden geçilmediğinden emin olur
    - Varsayılan olarak RAM'i otomatik belirlerse Windows'a en az 1GB bıraktığından ve işletim sisteminin de tam performans çalışabileceğinden emin olur
    - Desteklendiğinde -d64 ile 64-bit Java'yı kullanıma açarak performansı arttırır
    - Tiered compilation, omit stacktrace, class caching gibi teknolojiler ile açılış hızını ve performansı arttırır
    - Eski .bat dosya uzantısı yerine yeni ve daha optimizeli .cmd dosya uzantısını kullanır
    - cache klasörünü gizler ve bazı kütüphaneleri/gerekli araçları otomatik indirir/günceller
    - Windows ile alakalı olay günlüğünde gözükebilecek bazı sorunları otomatik çözer
    - Eski yggdrasil_session_pubkey.der sertifikalarını otomatik olarak günceller
    - EULA'yı otomatik kabul eder ve failed to load server properties hatasını çözer
    - spigot.yml netty-threads ve item-despawn-rate değerlerini otomatik optimize eder
    - paper.yml'de bungee-online-mode'u online-mode ayarına göre otomatik değiştirir
    - prevent-moving-into-unloaded-chunks ayarını otomatik true yaparak chunkları optimize eder
    - delay-chunk-unloads-by ayarını 10s den 5s ye düşürerek chunk optimizesini iyileştirir
    - optimize-explosions: true, use-async-lightning: true ile ekstra optimizeler uygular
    - console-has-all-permissions: true ile konsol yetki sorunlarını çözer
    - warnWhenSettingExcessiveVelocity: false ile gereksiz uyarıları çözer
    - verbose: false yaparak başlangıçta ayarların yazdırılıp konsola gereksiz şeylerin basılması ve
    sunucu açılışının geciktirilmesi sorununu çözer
    - server.properties: sync-chunk-writes: false yaparak I/O performansını arttırır
    - bukkit.yml: load-threshold: 300 yaparak chunk GC'sini açar
    - Skellet: config.yml: Hanging: true -> false yaparak HangingEvent kaynaklı hataları çözer
    - java.vm.compressedOopsMode=64-bit : daha performanslı olan 64-bit obje sıkıştırmasını aktif eder
    - JAVA_HOME ve JDK_HOME değişkenlerini otomatik ayarlar
    - Otomatik olarak eski Java sürümü kontrolü yapar
    - Ekstra Netty optimizelerini aktif eder
    - JANSI için ekstra optimizeler uygular
    - 12GB üstü RAM miktarları için GC'yi otomatik ekstra optimize eder
    - 512MB, 256MB, 128MB değerleri için SurvivorRatio desteğini aktif eder
    - Java 8 sonrası sürümlerde değişen varsayılan VM ayarlarını Java 8'e backportlar
    - GC loglamayı ve preview sürümlerini destekler
    - Linux, MacOS ve Client için kod oluşturmayı destekler
    - Sunucu kapandığında ne kadar süre açık kaldığını göstermeyi destekler

    İndirme
    İndirmek için Linkleri görebilmek için sitemize kayıt olmalısın. tıklayın.

    Kurulum
    İndirdiğiniz dosyayı çift tıklayarak açın, sunucu JAR dosyası vesaire indirmenize gerek yok, sunucunuz varsayılan ayarlar ile otomatik olarak kurulacaktır.

    Hali hazırda bir sunucuya kurmak için, JAR dosyasının adını craftbukkit.jar yapın veya scripti düzenleyip en üst kısımdan sunucu JAR dosyası adını kendinize göre düzenleyin.

    Eğer isterseniz RAM miktarı ile ilgili ayarları da düzenlemeniz önerimizdir.
    Bunun dışında diğer ayarları kendi isteğinize göre düzenleyebilirsiniz.


    Gereksinimler
    Herhangi bir gereksinim olmamasına karşın, yine de Java 8 ve en az Windows 7/Windows Server 2008 R2 önerilmektedir.

    Sağlanan başlatma kodunun en iyi Windows 10, Windows Server 2012 R2 ve Windows 7 üzerinde çalıştığı saptanmıştır.


    Eski Sürüm
    Eski sürüm kodlara aşağıdaki linkte bulunan asıl konudan ulaşabilirsiniz, stabildir fakat eski olduğundan herhangi bir destek sağlayabileceğimi sanmıyorum, zira bir çok sorunu vardı.

    Linkleri görebilmek için sitemize kayıt olmalısın.
     
    #1 TheDark_Gamer, 8 Kasım 2020
    Son düzenleme: 17 Mart 2021
  2. TheDark_Gamer

    TheDark_Gamer Developer & Owner
    Sunucu Sahibi Forum Kurucusu

    Katılım:
    19 Mart 2017
    Mesaj:
    1.932
    Beğenilmeler:
    4.183
    Sürüm 2.1.0
    • Başlatma kodu hakkında bilgi veren bir header eklendi.

    • BETA'dan çıkarıldı. Son sürüm 300+ indirme ile uzun süredir stabil konumda ve fazla hata raporu almadım. Bu sürümde ise çok köklü değişiklikler yok. Bu nedenle artık BETA'dan çıkılabilir.

    • Minecraft 1.15.2 ve 1.16.4 desteği eklendi. Zaten destekleniyordu fakat tescillendirilip yazılı olarak game_version ayarlanabilecek değerler kısmına da eklendi.

    • Minecraft 1.12 veya daha alt bir sürümden 1.13 veya daha üst bir sürüme ve Minecraft 1.13'den Minecraft 1.14 veya daha üst bir sürüme güncelleme yapmak için ekstra ayarlar eklendi. (Force upgrade ve erase cache - 1.14 için ışıklandırmaları sıfırlar.)

    • Yatopia desteği eklendi. Ayrıca JAR isimleri daha esnek hale getirildi. Artık sadece craftbukkit.jar'ı değil; bukkit.jar, craftbukkit.jar, spigot.jar, paper.jar, paperclip.jar ve yatopia.jar dosyalarını da kabul ediyor ve eğer bu dosyalar var ise en baştan paperı indirmiyor.

    • "This JVM instance does not support server VM." hatası çözüldü (use_server_vm ayar varsayılanı false yapıldı - performans için 64-bit server JDK'sı kullanıyorsanız tekrar açmanız önerilir)

    • Bazı diğer değişiklikler ve kodlama stili değişiklikleri. Yan etkileri olabilir. Bazı belirsiz buglar çözülmüş, yeni bazı buglar eklenmiş olabilir. Kodun bir çok kısmında kullanılan call patterni gereksiz olduğu saptandığı için kaldırıldı. Hata susturmak için kullanılan @ ve 2> nul ifadeleri, >nul olarak değiştirildi (sadece bilgi mesajlarını susturuyor)
     
    Babusca bunu beğendi.
  3. TheDark_Gamer

    TheDark_Gamer Developer & Owner
    Sunucu Sahibi Forum Kurucusu

    Katılım:
    19 Mart 2017
    Mesaj:
    1.932
    Beğenilmeler:
    4.183
    Sürüm 2.2.0

    • Yeni sistemlerde konsolun kötü bir fonta sahip olması sorunu çözüldü. Eğer türkçe karakter sorunu yaşıyorsanız chcp 'nin başındaki :: 'ı kaldırabilirsiniz. (Sadece konsolu etkiler)

    • Konsol artık alt bir işlemde, otomatik olarak admin ve mümkünse 64-bit modunda, normal altı bir öncelikte çalışacak. (Sunucu performansını arttırmak amacıyla)

    • Eğer min_ram ve max_ram değerleri varsayılan (1536M) değerinde ise, başlatma kodu artık otomatik olarak RAM değerlerini ayarlayacak. (min_ram 1536M, eğer 1.5GB ram yok ise ne kadar ram var ise o kadar, max_ram ise toplam ram - 1GB)

    • Başlatma kodu artık JVM hataları, çökme raporları gibi detayları içeren dump ve mdump dosyalarını otomatik silecek. Bu dosyalar çok büyük boyutlarda olabiliyor ve disk de yer kaplayabiliyor.

    • Sunucu JAR dosyasının bulunmaması halinde, JAR'ı internet üzerinden indiren sistem için, indirme sağlayıcısı konfigüre edilebilir yapıldı. Şuan için Paper ve Yatopia API'lerini desteklemekte.

    • Paper indirme sağlayıcısı için, v1 API'sinden v2 API'sine geçildi. v1 API'si, yakın zamanda silinebilir. En kısa sürede bu sürüme güncellemeniz önerilir.

    • Tekrarlanan ve gereksiz olan bazı JVM argümanları kaldırıldı.

    • Timings üzerinde eski Aikar argümanları ile alakalı verilen uyarı çözüldü.

    • Başlatma kodu tarafından yapılan otomatik ayarlar ile alakalı bazı sorunlar çözüldü.

    • bStats/PluginMetrics, Snooper, Query, /help gibi bazı telemetri/bilgi açığı olarak görülebilecek özellikleri otomatik kapatmak için ayarlar eklendi.

    • Netty işlem parçacığı sayısını eğer işlemciniz 4 çekirdekten az ise, otomatik olarak işlemci çekirdeğine eşitleme eklendi. Eğer 2 çekirdek veya tek çekirdek bir işlemci kullanıyorsanız (önerilmez) bu değişiklik performansı arttıracaktır.

    • Hazır ayarlar eklendi!

    • İndirme linki/linkleri, artık mediafire.com yerine lifemcserver.com (kendi sitem) üzerinden sağlanacak. CloudFlare altyapısı kullanıldığından, TLS 1.3, eSNI, HTTP/3 gibi bir çok avantajı sayesinde, hem reklamsız, hem direkt, hemde hızlı indirmeler sağlayabileceksiniz.

    • Performans arttırıldı! :D
     
    Babusca ve AssassinDaan bunu beğendi.
  4. TheDark_Gamer

    TheDark_Gamer Developer & Owner
    Sunucu Sahibi Forum Kurucusu

    Katılım:
    19 Mart 2017
    Mesaj:
    1.932
    Beğenilmeler:
    4.183
    Sürüm 2.2.1

    • Varsayılan saat dilimi/bölgesi ayarı, "Asia/Istanbul" yerine "Europe/Istanbul" yapıldı.

    • Timings v2 (Paper) üzerinde, eski Aikar flagları uyarısı tekrar, yeni bir yöntem ile çözüldü. (Önceki sürümde ki çözüm artık çalışmıyordu)

    • Önceki sürümde ki min_ram'de eşittir işaretini (=) unutmam ile oluşan ve daha sonradan hotfix olarak güncelleme notu yayınlamadan yeni sürümü yüklediğim hata düzeltmesini, bazı tarayıcıların URL aynı olduğundan dosyayı cachelemesinden ötürü, herkesin edinemediğini gördüm. Bunun üzerine artık indirme URL'si sürüm numarasını içerecek ve ufak güncellemeler, hotfixler dahil, güncelleme notuyla birlikte yayınlanacak.

      Özellik eklenen büyük güncellemeler örneğin 2.2.0->2.3.0 gibi yayınlanacak iken, hata/bug düzeltmeleri veya ufak güncellemeler artık 2.2.0->2.2.1 şeklinde yayınlanacak.

    • UseStringDeduplication ayarı şuan için RAM üzerindeki etkisi belirsiz olduğundan, varsayılan olarak kapatıldı.

    • Compressed OOPs Mode katı 64-bit seçili iken, 64-bit olacak şekilde ayarlandı.

    • "security" hazır ayarı ve sadece TLS 1.3 ve TLS 1.2'ye izin veren "use_secure_tls" ayarı eklendi. TLS 1.1, TLS 1.0 ve SSL 3.0'ın günümüzde güvenli olmadığını ama bu ayarı açarsanız da bazı eklentilerin güncelleme sunucularına vesaire erişemeyeceğinden bozulabileceğini unutmayın. Bu ihtimali göz önüne alarak, bu ayarın varsayılan değeri false olarak ayarlı.
     
    Babusca bunu beğendi.
  5. iFurkanKirca

    iFurkanKirca Bir devrin programcısı olmak icin uzmanlaş!
    Vip Üye

    Katılım:
    21 Kasım 2017
    Mesaj:
    507
    Beğenilmeler:
    213
    Console renkli gözüksün ayarı true olmasına rağmen renkli gözükmüyor
    UTF-8 kaynaklımı bilmiyorum ama sadece spigot.yml de türk karakterler bozuluyor bu .bat ile açınca

    Bu iki sorunu yaşıyorum, spigot.yml yi utf8 olarak da açsam düzelmiyor
     
    TheDark_Gamer bunu beğendi.
  6. TheDark_Gamer

    TheDark_Gamer Developer & Owner
    Sunucu Sahibi Forum Kurucusu

    Katılım:
    19 Mart 2017
    Mesaj:
    1.932
    Beğenilmeler:
    4.183
    Bu sorunları zaten düzelttim, bir sonraki güncellemeyi birazdan yayınlarım
     
  7. TheDark_Gamer

    TheDark_Gamer Developer & Owner
    Sunucu Sahibi Forum Kurucusu

    Katılım:
    19 Mart 2017
    Mesaj:
    1.932
    Beğenilmeler:
    4.183
    Sürüm 2.3.0
    • Bazı Minecraft sürümlerinde konsol renklerinin çalışmaması sorunu çözüldü.

    • server.properties de oluşan UTF-8 BOM kaynaklı bir sorun çözüldü.

    • disable_help_index ayarı true iken help.yml'nin sürekli değiştirilip büyümesi sorunu çözüldü.

    • Sunucu JAR dosyasında bulunan yggdrasil_session_pubkey.der sertifikası eski ise otomatik güncelleyen bir sistem eklendi.

    • Eski MC sürümlerinde loglarda ANSI renk kodları ([m[0;32;1m gibi) görünmesi sorununu çözen log42j config dosyası kullanıma açıldı.

    • online-mode ve yatopia-leaflight hazır ayarları eklendi.

    • yatopia-leaflight download_provider ayarı eklendi.

    • connect_timeout ve read_timeout ayarları eklendi.

    • Aikar'ın başlatma kodlarını başlatma koduna ekleyen/birleştiren use_aikars_gc_settings ayarı eklendi. (önerilmez)

    • title_prefix ile "Sunucu Konsolu" yazısının arasında boşluk olmaması sorunu çözüldü.

    • Otomatik ayar uygulamaları için PowerShell yerine FART (Find And Replace Tool)'a geçildi. Başlatma kodunun gecikmesi yaklaşık 5-10 saniyeden 0.6ms-3 saniyeye kadar indi.

    • verbose_info açık iken başlatma kodunun ne kadar gecikme ile açılıp Java'ya ulaştığını ve sunucu kapanınca ne kadar süre boyunca açık kaldığını gösteren mesaj eklendi.

    • Diğer hata düzeltmeleri, iyileştirmeler ve performans iyileştirmeleri için argüman eklemeleri yapıldı.

    • Başlatma kodunun başlangıçta ki ve kapanışta ki gecikme etkisi azaltıldı ve iyileştirildi.

    • Varsayılan delay ayarı (otomatik yeniden başlatmadan önce beklenecek süre) 3 saniye olarak değiştirildi ve mesaja "3 saniye içinde yeniden başlatılacak" eklendi.

    • expose_ip, use_custom_log4j_config, jansi.passthrough ve jansi.force ayarları eklendi.

    • Log4J, dosya blokları ve IP ayarları için yeni mesajlar ve mesaj ayarları eklendi.

    • Eğer dosya uzantısı .cmd değil ise uyarı verme eklendi. .bat uzantısı daha eski bir uzantıdır ve önerilmemektedir.

    • Dosya adı start.cmd den farklı bir adda ise oluşan bir hata düzeltildi.

    • Sunucu JAR dosyası ve diğer dosya indirme işlemlerinin hızları optimize edildi.

    • Config dosyaları için daha fazla otomatik optimizasyon eklendi.

    • %TEMP% ve cache klasörlerinde ki eski & gereksiz JANSI .dll dosyalarını silen kod eklendi.
     
    ToprakM bunu beğendi.
  8. TheDark_Gamer

    TheDark_Gamer Developer & Owner
    Sunucu Sahibi Forum Kurucusu

    Katılım:
    19 Mart 2017
    Mesaj:
    1.932
    Beğenilmeler:
    4.183
    Sürüm 2.3.1
    • Otomatik dosya indirmeleri için kullanılan PowerShell .NET TLS sürümünü ayarlayan kodda ki TLS12 ibaresi, dökümanlarla uyumlu olması için Tls12 olarak değiştirildi. (İkisi de çalışmakta fakat Tls12 orijinal adıydı; ona geçirildi)

    • PowerShell'de kullanılan null 'lar $null 'a çevrildi. Hataya sebebiyet verecek bir durum değildi fakat çalışmamasına sebep oluyordu.

    • Aynı şekilde true ve false 'lerde $true ve $false olarak değiştirildi.

    • Proxy'i geçme sistemi yukarıdaki değişiklikler nedeniyle önceki sürümde çalışmıyordu. Buda HTTP bağlantılarını (otomatik dosya indirmede kullanılan) yavaşlatabiliyordu; bu sürümde çözüldü.

    • Otomatik dosya indirme ve Paper API iletişimi için kullanılan HTTP WebClient'e User-Agent (Mozilla/5.0) ve Accept (*/*) headerları eklendi.

    • Eğer verbose_info açık ise PowerShell ve .NET sürümünü konsola yazdıran kod parçacığı eklendi. (Windows 10 Pro x64 için örnek varsayılan değer: PowerShell 5.1, .Net 4.0) (PowerShell 7.1 ve .NET 5.0 önerilir.)

    • Eğer Paper download_provider olarak ayarlı ise (varsayılan) download_url'nin sonunda beliren gereksiz bir boşluk kaldırıldı. Testlere göre bir hataya yol açmıyordu fakat yine de kaldırıldı.

    • help.yml de oluşabilecek bir "Premature end of file" hatası düzeltildi.

    • Pencere başlığının bazı Windows/Windows Server sürümlerinde title ayarı yerine Windows PowerShell olarak gözükmesi sorunu çözüldü.
     
  9. TheDark_Gamer

    TheDark_Gamer Developer & Owner
    Sunucu Sahibi Forum Kurucusu

    Katılım:
    19 Mart 2017
    Mesaj:
    1.932
    Beğenilmeler:
    4.183
    Sürüm 2.3.2
    • ASCII headerı eklendi.

    • Minecraft 1.16.5 ve Java 8u281 için güncellendi.

    • TLS 1.3 ve ileride çıkabilecek daha yeni TLS sürümleri PowerShell için kullanıma aktif edildi.

    • Güncelleme kontrolü eklendi. Artık yeni bir sürüm çıktığında, başlatma kodu sizi haberdar edecek.

    • Otomatik RAM ayarlama sistemi için, Windows'a ram bırakıp bırakılmayacağını ve bırakılacak ise ne kadar bırakalacağını ayarlayan ayarlar eklendi.

      Varsayılan olarak sisteme 1 GB RAM performans için bırakılıyor; isterseniz tüm RAM'i sunucuya verebilir veya 1.5 GB, 2 GB gibi daha da genişletebilirsiniz.

      En ideal değer sistem boşta iken ne kadar RAM yiyorsa odur; fakat bu Windows Server/Windows sürümlerine göre değiştiğinden ve çok fazla RAM'i sisteme bırakmanında sunucu performansından kısacağı öngörüldüğünden varsayılan değer olarak 1 GB seçildi.

    • JVM için kullanılan -d64 ve -server ayarları, eğer şuanki Java kurulumu destekliyorsa artık eski kodlardaki (v1.x) gibi varsayılan olarak açık olacak.

      Eski kodlarımda bu ayarlar vardı, fakat JDK yerine JRE kullanan veya Java 7 kullanan kişilerde sorun oluştuğundan, v2.x de bunları açmak için ayar ekleyip, varsayılan olarak kapatmıştım.

      Şimdi ise başlatma kodu şuanda kurulu olan Java sürümünün bu ayarları destekleyip desteklemediğini otomatik kontrol edip, destekliyorsa açıyor.

    • Vendor ve prod değişkenleri eklendi. Vendor eğer lifemcserver ise resmi dağıtımı kullanıyorsunuz demektir. Eğer başlatma kodunu düzenleyip başka bir adreste, başlatma kodunun içeriği değiştirilmiş bir sürümü için indirme linki sağlıyorsanız bu ayarı değiştirin. Bu ayar şu anda sadece güncelleme kontrolünde kullanılıyor; eğer vendor lifemcserver değil ise güncellemeleri kontrol etmiyor.

      Bu durumda kendi güncelleme sunucunuza göre ayar yapmalısınız. Prod ise bir test sunucusu mu yoksa production denilen stabil/test sunucusu olmayan sunucu mu olduğunu belirliyor, bu değişken Windows Server algılanırsa otomatik true, algılanmaz ise false oluyor ve şimdilik hiç bir yerde kullanılmıyor.

    • cache klasörü varsayılan olarak gizlendi. Bu klasör son kullanıcılar için kafa karıştırıcı olabiliyordu.

    • verbose_info true iken PowerShell ve .NET sürümlerini gösterme şimdilik yavaş olduğu için kapatıldı.

    • Önceki sürümde çözülen PowerShell başlığı sorunu için kullanılan çözüm geliştirildi.

    • tiered_compilation ayarı artık Java 8 kullanılmıyor ise veya kurulu Java sürümü desteklemiyor ise varsayılan olarak kapatılacak.

    • Java 8 altı bir sürüm veya eski bir Java 8 sürümü kullanılıyor ise artık başlatma kodu uyarı verecek.

    • 1.5 GB RAM'den daha az sistemlerde otomatik RAM ayarlamada oluşabilecek sorunlar giderildi.

    • Otomatik gereksiz dosya siliciye, eklentilerin kullandığı daha fazla log dosyası eklendi.

    • -XX:+UseNUMA ayarı eklendi, Oracle'ye göre %30'a kadar bir performans artışı gözlemlenebiliyor; fakat bu ayar çoğu durumda zaten varsayılan olarak açık.

      Açık olmamasına karşın eklendi.

    • -XX:-AggressiveOpts ayarı kaldırıldı. Bu ayar Java 11'de deprecate edilmişti ve başlangıçta bir uyarı yazdırılmasına neden oluyordu. Başındaki - ayarı kapatmayı ifade etse bile bu uyarı geldiğinden ve varsayılan olarak zaten kapalı olduğundan, kaldırıldı.

      Ayar deprecate edildikten sonra şu anda hatırlayamadığım bir güncellemede bu ayardaki + yı - yapmıştım; yani kapatmıştım, fakat kapatmak uyarıyı çözmek için yeterli değilmiş.
     
  10. TheDark_Gamer

    TheDark_Gamer Developer & Owner
    Sunucu Sahibi Forum Kurucusu

    Katılım:
    19 Mart 2017
    Mesaj:
    1.932
    Beğenilmeler:
    4.183
    Sürüm 2.3.3

    Önemli Değişiklikler:

    • Başlatma kodu artık eğer kurulu Java bulamazsa Java'yı otomatik indirecek.

      Her şeyi otomatik ve kolay yapmak için başlatma kodu sunucu JAR dosyası ile birlikte artık eğer Java'yı da bulamazsa indirip kuracak, ayarlarını yapacak. Üstelik OracleJDK yerine Windows'da bile OpenJDK indirecek.

      OpenJDK'nın artıları: Açık kaynak, ücretsiz, lisans sorunu yok, her zaman OracleJDK'dan bir sürüm ileride (örneğin şuan ki OracleJDK sürümü 8u281 iken OpenJDK sürümü 8u282.)

      Sisteminizde Java kurulu iken bile başlatma kodunun indireceği Java'yı kullanmak istiyorsanız "java_command" ayarını "built-in" yapabilirsiniz.

    • Varsayılan minimum RAM miktarı 1536 MB'dan 1024 KB'a düşürüldü.

      Minimum RAM minimum RAM'dir; kullanılmayan ram israf edilen RAM'dir, fakat minimum RAM kullanılan RAM'de değildir. Minimum RAM parametresi olan Xms, Java'yı her koşulda her zaman Xms değeri kadar RAM kullanması için zorlar. Örneğin bu değer 1536 MB (1.5 GB) ise, sunucu sadece 300 MB gerektirse bile her zaman 1.5 GB minimum kullanır.

      Bu değişiklik Java'nın sadece ihtiyacı kadarı RAM kullanmasını sağlar. Performans düşüşüne sebep olmaz. Sunucu açılışını kapanışını yavaşlatacağını söyleyebilirsiniz, fakat aksine hızlandırır. Çünkü açılışta veya kapanışta büyük miktarda RAM'i işletim sisteminden almak veya işletim sistemine geri vermek yerine sadece bu işlemi ihtiyacı olduğunda yapar.

    • Başlatma koduna, Mojang'ın varsayılan client kodları ve Aikar'ın kodları eklendi.

      Tabii ki direk alıp eklemedik, düzenlemeler, uyumluluk testleri yaptık. En iyi olacak şekilde ayarladık. 12GB üstünde Aikar'ın önerdiği değişiklikleri de otomatik yapacak şekilde ayarladık.

    • io_timeout varsayılan değeri 60 dan 30'a indirildi. (Paper varsayılanı)

      Eğer timed out sorunları yaşarsanız yükseltin. Spigot varsayılanı zaten 20, Paper 30 yaptığı halde sorun yaşıyorsanız hostinginizi veya lokasyonunuzu değiştirmenizi tavsiye ederim. Çok fazla istek olduğundan v1 kodlarında bu değer 120 idi, v2 de 60 dı, şuanda ise 30. Daha fazla düşürülmeyecek.

      Bu değişikliğin nedeni oyuncular çıktıktan sonra normale göre biraz daha fazla süre boyunca hala aktif gözükmeleri sorununu çözmek. Bu değer 30 iken bu çok fark edilmiyor ancak 60 veya 120 iken oyundan çıkan oyuncularınız tekrar girmeye çalıştığında zaten aktif uyarısı ile atılabilir ve değişik buglara sebep olabilir.
    Diğer Değişiklikler:
    • Yatopia Leaflight Yatopia'nın kendisine eklendiği için kaldırıldı.

    • Bazı durumlarda oluşabilecek log4j2.xml bulunamıyor hatası çözüldü.

    • "281 not expected" gibi bazı oluşabilecek hatalar çözüldü.

    • Güncellemeler kontrol ediliyor mesajı ve güncelleme kontrolünü kapatmak için ayar eklendi.

    • log4j.configurationFile ayarı absolute path yerine relative path'a geçirildi. Bu değişiklik Timings raporlarında vesaire Windows kullanıcı adının ve sunucu klasörünün konumunun gözükmemesi için gerekliydi.

    • Java 15'de kaldırıldığı için başlatma kodundan silinen CMS ve BiasedLocking ayarları, artık eğer Java 15 altı kullanıyorsanız başlatma kodu tarafından kullanılacak. Bu değişiklik performansı arttırabilir.

    • "agressive" hazır ayarı eklendi.

    • İşletim sistemi yükseltme/düşürmelerinde, os.name değişkeninin değişmemesi sorunu çözüldü.

    • Yatoclip desteği eklendi.

    • "download_provider" yatopia olduğunda indirilecek yatopia JAR'ı son sürüm yerine son stabil sürümü indirecek şekilde değiştirildi.
     
  11. TheDark_Gamer

    TheDark_Gamer Developer & Owner
    Sunucu Sahibi Forum Kurucusu

    Katılım:
    19 Mart 2017
    Mesaj:
    1.932
    Beğenilmeler:
    4.183
    Sürüm 2.4.0

    Not: Aslında bundan önceki sürümü 2.4.0 olarak yayınlayıp bu sürümü 2.4.1 olarak yayınlamayı planlıyordum fakat son anda v2.3.3 olarak yayınladım önceki sürümü. Bu sürümün v2.3.4 yerine v2.4.0 olup, sadece 1 önemli değişiklik içermesinin nedeni bu. Bu sürüm daha çok hata düzeltmesi içeriyor.

    İleride her zaman bir çok önemli değişiklik olan sürümler x.X.x formatında X yükseltilecek şekilde yapılacak. Bazı durumlarda X.x.x formatında X yükseltilecek şekilde, "major" bir sürüm yükseltmesi de yapılabilir. Fakat bunun kodun en baştan yazılması gibi durumlar dışında şuan için olacağını düşünmüyorum.


    Önemli Değişiklikler:
    • Başlatma kodu artık Client, Linux ve macOS için kod oluşturmayı destekliyor!

      Başlatma kodunu Minecraft Client'in de kullanmak veya Linux/macOS üzerinde kullanmak mı istiyorsunuz? O zaman aşağıdaki adımları uygulayın! (Sadece Java argümanlarını içerir. Otomatik yeniden başlatma gibi başlatma koduna özgü fonksiyonlar geçerli değildir.)

      Not: Client için kodlar stabil olmayabilir. Aynı zamanda açılışı veya oyunun stabil hale gelmesini yavaşlatabilir. Fakat bir süre açık kaldıktan sonra stabilleşmesi gerekmekte. Bunun nedeni, sunucular genelde uzun süre açık kaldığından, Java'nın -server ayarının açılış hızı veya direkt olarak hızlı çalışma yerine, zaman içinde (cliente göre daha hızlı) çalışma politikasını aktif etmesidir.

      Sunucular içinde aynı şey geçerlidir fakat stabil hale gelmeleri çok daha hızlı olmaktadır. Kodları kullanırken başlangıçta CPU/RAM artışı görürseniz endişelenmenize gerek yok. Oyun/sunucu stabil olunca %50 CPU'lar, %1 'lere kadar inecektir. (Tüm JIT işlemleri/TieredCompilation bittiğinde)

      Bunun için yeni bir konsol penceresi açıp, cd <başlatma kodunun olduğu konum> yazın ve yapmak istediğinize göre aşağıdaki komutlardan birini girin:

      1. Client: start.cmd gencode client print exit
      Açıklama: Client için kodları oluşturur, konsola yazdırır ve sunucuyu başlatmadan kapanır.

      2. Linux: start.cmd gencode linux exit
      Açıklama: Linux için bir start.sh oluşturur ve yine aynı şekilde kapanır.

      3. Mac/MacOS/Mac OSX: start.cmd gencode mac exit
      Açıklama: Mac/MacOS/Mac OSX için bir start.sh oluşturur ve yine aynı şekilde kapanır.
    Diğer Değişiklikler:
    • Başlatma kodu Java ve sunucu klasörlerinin olmadığı bir sistemde ilk kez başlatılırsa oluşan "7z not found" hatası düzeltildi.

    • PluginMetrics ve server.properties (sync-chunk-writes) config değişikliklerinin uygulanmaması sorunu çözüldü.

    • Java 8 üstündeki sürümlerde değişen bazı sistem değişkenleri ve Java argümanları eklendi. (Eğer Java 8 üstü kullanılırsa aktif olmaz)

    • 1GB'dan az max_ram kullanıldığında oluşan "SurvivorRatio must be less than or equal to ergonomic value" hatası çözüldü.

    • JVMCI ve Truffle varsayılan olarak kapatıldı. Bu değişiklik performansı arttıracaktır.

    • JVM heapdumplarının otomatik silinmemesi ve .heapdump uzantısı yerine .exe uzantısına sahip olması sorunu çözüldü.

    • Bazı tehlikeli/yanlış ayarlanan ayarlar için otomatik uyarı verme eklendi.

    • Açılış hızı arttırıldı:

      - PowerShell'i açılışta arka planda yükler (1-2 saniye kadar gecikme giderildi)
      - OS algılaması geçici olarak devre dışı bırakıldı (2 saniye kadar gecikme giderildi)

      - Güncelleme kontrolü artık eğer cURL var ise (Windows 10+) cURL kullanacak. (eğer cURL var ise 1 saniye kadar gecikme giderilir)

    • 1GB'dan az RAM miktarına sahip Windows Server 2016 sistemlerde, Java 8 üzerinde oluşabilecek jvm.dll ERROR_ACCESS_VIOLATION hatası çözüldü. Bu hata Java 8 üstü sürümlerde; 1GB üstü RAM'e sahip sistemlerde veya Windows Server 2019/2012 R2 sistemlerde oluşmamakta.
     
  12. TheDark_Gamer

    TheDark_Gamer Developer & Owner
    Sunucu Sahibi Forum Kurucusu

    Katılım:
    19 Mart 2017
    Mesaj:
    1.932
    Beğenilmeler:
    4.183
    Sürüm 2.4.1

    Bu sürüm genellikle hata düzeltmeleri içeriyor. Önemli değişiklikler kısmında, önemli hata düzeltmeleri veya bazı hata düzeltme olarak görülebilecek, olması gereken ama olmayıp, eklenen özellikler listelenmekte, bu nedenle sürüm numarası 2.4.1 olarak seçildi.

    Önemli Değişiklikler:
    • Başlatma kodu artık eğer sunucu sürümü 1.16.4 veya üstü ise ve Java kurulu değil ise, varsayılan olarak Java 8 yerine Java 11 indirecek.

      Bu değişiklik Paper 1.16.4+ sunucuların Java 8 de uyarı vermesi ve gelecekte (Paper 1.17) Java 8'in desteklenmeyecek olması (başlatma kodu değil, Paper desteği kesecek) nedeniyle yapıldı. bStats'a göre Paper, Spigot'u analiz verilerine göre geçmeye çok yakın. Java 17 LTS çıkacak iken de, topluluğu Java sürümü olarak ileriye almak için yapılan iyi bir adımdı. Başlatma kodunda da bu değişikliğe destek verecek gerekli değişiklikleri uyguladık.

    • Başlatma kodu artık daha fazla JAR adı desteklemekte.

      Pek önemli bir değişiklik değil aslında, fakat başlatma kodu artık daha fazla JAR adı destekliyor. GetBukkit gibi sitelerden indirilmiş olabilecek varsayılan JAR adlarını kontrol etmekte. Eğer jar_name (varsayılan: craftbukkit) dosyası yok ise, bu JAR'ları kontrol edip jar_name değişkenini otomatik ayarlıyor.

    • Verbose Timings config hatası düzeltildi.

      Başlatma kodunun, yanlışlıkla açılıştaki ayarları yazdıran verbose: true ları config dosyalarında verbose: false 'ye dönüştürür iken Timings raporlarına ekstra detaylar eklemeye yarayan timings.verbose ayarını da kapatması düzeltildi.

    • Önceki güncellemede eklenen Client/Linux/MacOS için kod oluşturma da ki kapanma sorunu düzeltildi.

      Bir önceki güncellemede ki direktifleri gerçekleştirince konsol penceresinin direk kapanması sorunu çözüldü. Bunun nedeni pause yerine exit kullanılmış olmasıydı. Sadece Git bash üzerinde test etmiştim, cmd üzerinde deneyince fark ettim. Bu tür sorunlar artık yaşanmayacak.

    • Java 11 desteği arttırıldı ve uyarılar çözüldü.

      İlk önemli değişiklikte de belirtildiği üzere, Minecraft sunucu topluluğunu yeni Java sürümlerine adopte etmek ve ekosistemi Java 8 yerine daha iyi olan Java 11 sürümüne geçirmek üzere Paper tarafından başlatılan sürece bizde başlatma kodu üzerinden katkı sağlamak için gerekli değişikleri yapmıştık. Bunlardan birisi ise, önceki güncellemelerde belirmeye başlayan ve sadece Java 11'de oluşan, bu nedenle hem Java 8 hem de Java 15 üzerinde yapılan testlerde yakalayamadığımız bir uyarıyı da çözdük.

      Artık hem Java 8, hem Java 11 hem de Java 15 üzerinde her güncellemeyi test ediyoruz.
    Diğer Değişiklikler:
    • GC parametreleri ile alakalı ayarlar ve onları açıklayan yorum satırları eklendi. Timings'de GC kısmında sarı, turuncu veya kırmızı değerler görüyorsanız bunları değiştirmek işe yarayabilir. Hangi değerleri değiştirmeniz gerektiğini öğrenmek veya başlatma kodundaki varsayılan değerleri geliştirmeye katkı sağlamak için Timings raporlarınızı gönderebilirsiniz. (Lag sorunu yaşamanıza gerek yok, GC kısmı sarı turuncu veya kırmızı ise Timings raporunu lag sorunu olmasa bile gönderin).

    • Performansı arttırabilecek bazı yeni Java argümanları eklendi.

    • SurvivorRatio'ya 256M ve 128M max_ram desteği eklendi. Başlatma kodunu sonraki güncellemelerde sadece sunuculara veya kod oluşturma ile beraber client'e özel yapmak yerine, artık tüm Java programlarını çalıştırmak için kullanılabilecek bir şekile getirmek için bu değişikliği yaptık.

    • %TMP% klasöründe -XX:-UsePerfData ayarı önceki güncellemelerde eklenmeden önce sunucu çalıştırdı iseniz kalan çöp hsperfdata dosyalarını temizleyen bir kod eklendi.

    • allow_module_access ayarı true iken ve Java 12+ üstünde yürütülüyor iken jdk.internal.access için --add-opens değeri eklendi. (Client için kod oluşturmada OptiFine ile alakalı hataları çözer; bazı eklentiler için de gereklidir bu nedenle kod oluşturma dışında da genel olarak eklenir argüman.)

    • Eski Java sürümü uyarısı ve kontrolü Java 11 içinde eklendi.

    • Kod oluşturmanın, client koduna da Log4J parametrelerini eklemesi sorunu çözüldü. Client kendi log4j configlerini kullanmakta, bunlar sunucularınkinden farklı.
     
  13. TheDark_Gamer

    TheDark_Gamer Developer & Owner
    Sunucu Sahibi Forum Kurucusu

    Katılım:
    19 Mart 2017
    Mesaj:
    1.932
    Beğenilmeler:
    4.183
    Sürüm 2.4.2

    Bu sürüm genellikle hata düzeltmeleri içeriyor. Önemli değişiklikler kısmında, önemli hata düzeltmeleri veya bazı hata düzeltme olarak görülebilecek, olması gereken ama olmayıp, eklenen özellikler listelenmekte, bu nedenle sürüm numarası 2.4.2 olarak seçildi.

    Önemli Değişiklikler:
    • Yeni hazır ayarlar eklendi: "gui", "relaxgc", "hungryos"

      gui : Eğer Windows penceresi gerektiren bir uygulama/eklenti çalıştırıyorsanız açtığınızda head_less kapatılır.

      relaxgc : New size gibi parametreleri kısar. MC dışı uygulamalarda açmak GC'yi rahatlatabilir, fakat MC'de performans için bu ayarı kullanmayın.

      hungryos : İşletim sistemine varsayılan olan 1GB bırakmak yerine 2GB bırakır. Arka planda ftp, mysql, site vb. yürütüyorsanız açabilirsiniz.

    • Kod önbelleği ile alakalı ayarlar kaldırıldı.

      Kod önbelleğinin varsayılan değeri Java'da 240 MB. Biz düz olsun diye 256 MB kullanıyorduk fakat bu biraz gereksizdi. Ek olarak bu ayarı yükseltmenin performansı arttırdığı sanılabilir, fakat sadece açılışı hızlandırır.

    • always_omit_stacktrace ayarı eklendi.

      Bu ayar hatalardaki stacktrace yani detay, hatanın nerede neden oluştuğunu gösteren kısımlarını siler, hatalar sadece boş hatalar olur.
      Bu, görmezden gelinen hatalarda Java'yı çok hızlandırabilir, ama normal oluşan hatalarda detayı göremezsiniz. Bu nedenle açmanız önerilmez, varsayılan olarak da kapalıdır, fakat açmak performansı arttırır.

    • İlk açılışta gelen uyarılar eklendi.

      Başlatma kodunu ilk kez açtığınızda, bunun uzun sürebileceğini bildiren bir uyarı eklendi.
      Başlatma kodunu kullanarak bir sunucuyu ilk kez açtığınızda, aynı şekilde otomatik ayarların uygulanması için yeniden başlatmanızı öneren bir uyarı eklendi.

    • IPv6 uyumluluğu eklendi. Artık eğer makineniz IPv6 destekliyor ise sunucunuz her zaman IPv6 kullanacak.

      Java, varsayılan olarak IPv4 için kodlanan programları bozmamak amaçlı sistem IPv6 desteklese bile IPv4 kullanıyor. Netty, Minecraft ve Spigot IPv6 desteklediğinden ve IPv6 çok daha performanslı olduğundan bu ayarı aktif ettik.

    • Maximum HTTP bağlantısı limiti varsayılan 5'ten (Java varsayılanı) 100'e çıkartıldı.

      Bu eğer açılışta güncelleme kontrolü yapan bir çok eklentiniz var ise açılışı hızlandıracak ve bazı SocketTimeoutException sorunlarını çözecektir.

    • Java 9 ve üstünde allow_module_access true iken --add-opens java.base/sun.reflect direktifleri eklendi.

      Bu değişiklik Reflection.getCallerClass not supported gibi uyarıları çözecektir.

    • Otomatik Java indirici artık Java'yı java.zip olarak indirdikten ve çıkardıktan sonra java.zip dosyasını otomatik silecek.

      Bu zip dosyası bir kere indirilip çıkardıktan sonra bir daha kullanılmamakta, bu nedenle silinmesi gerekiyordu.
    Diğer Değişiklikler:
    • Daha fazla JAR adı için varsayılan algılama eklendi.

    • online_mode ayarının ilk açılışta uygulanmaması sorunu çözüldü.

    • Sadece ilk açılışta oluşan "Unable to load server.properties" hatası düzeltildi.

    • Otomatik ayarlardaki optimizeler arttırıldı.

    • Bazı otomatik optimizasyonların sadece enable_query false iken yapılması sorunu çözüldü.

    • Java 16 ve 17 Early Access (Erken Erişim) sürümlerinde ki "0 not expected" hatası düzeltildi.

    • Java 16'da oluşan LoopStringMininIter argümanı ile alakalı gelen uyarı çözüldü.

    • Client için kod oluşturmaya fml.readTimeout ve cofh.rf.crashOnOldAPI=false eklendi.

    • Kod oluşturmanın enter'a bastıktan sonra çıkmaması sorunu çözüldü.

    • Bununla birlikte artık ilk açılışta da dünya ayarları yazdırılmayacak.

    • Geçici dosya silici artık daha fazla geçici dosya siliyor.
     
  14. TheDark_Gamer

    TheDark_Gamer Developer & Owner
    Sunucu Sahibi Forum Kurucusu

    Katılım:
    19 Mart 2017
    Mesaj:
    1.932
    Beğenilmeler:
    4.183
    Sürüm 2.4.3

    Bu sürüm daha çok bir hotfix sürümü. Bir uyarı ve bir hata düzeltildi. Koddaki bir kaç diğer değişiklik ve bu bahsettiğim düzeltmeler dışında 2.4.2 ile aynı diyebiliriz. Aslında 2.4.2.1 olarak yayınlayacaktım fakat versiyon numarasının o kadar uzamasını istemedim, üç sayı yeterli.

    Önemli Değişiklikler:
    • Yok
    Diğer Değişiklikler:
    • max_gc_pause_millis ayarı değiştirildiğinde oluşan "MaxGCPauseIntervalMillis must be lower than or equal to MaxGCPauseMillis" hatası düzeltildi. (relaxgc hazır ayarında da oluşmaktaydı, tüm Java sürümleri için geçerli.)

    • Java 9 ve üstünde oluşan "WARNING: package sun.reflect not in java.base" uyarısı düzeltildi.
     
  15. TheDark_Gamer

    TheDark_Gamer Developer & Owner
    Sunucu Sahibi Forum Kurucusu

    Katılım:
    19 Mart 2017
    Mesaj:
    1.932
    Beğenilmeler:
    4.183
    Sürüm 2.5.0

    Bu sürüm bir çok optimizasyon ve hata düzeltmesi içermekte. Bunlardan bazıları, her ne kadar bir çok test yürütmüş olsak da, bir şeyleri bozabilir. Bu durumda lütfen bunları bildirin.

    Önemli Değişiklikler:
    • Restartlarda koddaki geçici değişkenlerin sıfırlanmaması ve bu nedenle Java argümanlarının
      tekrarlanabilmesi sorunu çözüldü. Bu durumu kontrol eden bir if ve uyarı da eklendi.


      Bu sorun eğer sunucunuzu otomatik yeniden başlatmayı kullanarak uzun süre açık tuttuysanız sizi etkiliyor olabilir. En son iyileştirmeler ve düzeltmelerden yararlanmak için son sürümü kullandığınızdan emin olun.

    • YamlExactSetCli: SealedException hatası düzeltildi.

      Bu hata her zaman oluşmamakla birlikte, hatalı bir MANIFEST.MF Sealed: true kısmı yüzünden oluşmaktaydı. Bu sürüme güncellediğinizde, cache/YamlExactSetCli.jar silinip güncellenecektir. Dosya yok ise, son sürüm indirilecektir.

    • -XX:+UnlockCommercialFeatures support was removed in Java 10 uyarısı çözüldü.

      Sadece Java 10'da çıkan bu uyarı çözüldü.

    • Java 16 uyumluluğu test edildi ve onaylandı.

      Java 16'nın çıkışı üzerine, test edildi ve uyumluluğu onaylandı. Java 8 backported defaults Java 16 için güncellendi.

    • JVM: instr_opt0 ile birlikte bir çok yeni Java optimizesi eklendi. Bu ayarlar büyük optimizelere neden olabiliyor.

      Eski sürümleri kullanıyorsanız bu sürüme güncellemenizi öneriyoruz. Tüm diğer düzeltmelerle beraber bu optimizeler yeni işlemcilerde Java'nın (desteklenmesi durumunda) işlemciye özel instruction set (yönerge) kullanmasını sağlıyor. Bunlar normal Java/JIT kodu yerine, optimize edilmiş sistem/kernel/işlemci kodlarının kullanılmasına neden olur. Örneğin Vector işlemleri, Math.sin/cos gibi işlemler bu optimize ile beraber %100'e kadar hızlanabilecek işlemler arasında.
    Diğer Değişiklikler:
    • -XX:+DontYieldALot eklendi. Debug Pie'da (Shift+F3) yield kısmının uzun sürmesi sorunu bunun ile birlikte çözüldü.

      Client'de FPS'i arttırdığı gözlemlendi. Sunucu taraflı etkisi Paper'da ki optimizeler nedeniyle daha az, fakat etkisiz değil.

    • -XX:+AllowParallelDefineClass eklendi. PluginClassLoader parallel-capable olduğundan, bu açılışı hızlandıracaktır.

    • -XX:MaxGCMinorPauseMillis=%max_gc_pause_millis% eklendi.

    • CDS Shared Cache Soft Limit, %max_ram% ile aynı olacak şekilde ayarlandı.

    • Bazı kullanıcıların Java kontrol ediliyor kısmında gecikme olmasını raporlaması üzerine RAM ayarlanıyor mesajı tekrar aktif edildi.
      Java kontrol ediliyor kısmında aslında bir çok şey yapılıyor çünkü orası açılmadan önceki son kısım.

    • always_omit_stacktrace: -XX:-JavaMonitorsInStackTrace eklendi.

    • always_omit_stacktrace ayarının çalışmaması sorunu çözüldü.

    • always_omit_stacktrace true ise ve omit_stacktrace false ise, omit_stacktrace artık true yapılacak.

    • -XX:+DisableExplicitGC varsayılan olarak tekrar aktif edildi. NOT: /gc gibi komutlar girmeyin.

    • java.vm.compressedOopsMode=64-bit sistem değişkeni kaldırıldı. CompressedOopsMode çalışma algoritmasına göre
      bu değişkenin sadece 32GB üstünde 64-bit yapılması gerekiyordu, yanlış bir şekilde 64-bit yapılmış.

    • Cache klasörünün oluşumu daha erkene alınarak, son güncellemede oluşabilecek "Sistem belirtilen yolu bulamıyor"
      hatası giderildi.

    • class_caching varsayılan olarak aktif edildi.

    • gc_pause_interval_millis varsayılanı 50->201 yapıldı.

    • max_gc_pause_millis varsayılanı 49'dan 1'e düşürüldü.
      (Bu değişiklik MSPT'nizi düşürecek, TPS'inizi arttıracak ve oyunu stabilize edecek.)

    • max_new_size_percent varsayılanı 50->60 ve 12GB üstü için varsayılan 60->70 yapıldı.

    • new_size_percent varsayılanı 30->40 ve 12GB üstü için varsayılan 40->50 yapıldı.

    • enable_preview ayarı eklendi.
     
    Babusca bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş

Bu Konuya Bakan Kullanıcılar (Kullanıcı: 0, Ziyaretçi: 4)